Vedtægter for Bowlingklubben Five O’Clock.
.
§ 1 Klubbens navn og hjemsted:
Klubbens navn er Five O`Clock. Dens hjemsted er Aalborg Kommune.
§ 2 – Klubbens formål:
Five O`Clock`s formål, er at spille bowling.
§ 3 – Medlemskab af organisation:
Klubben er medlem af Aalborgkredsen og Danmarks Bowling Forbund, og dermed underlagt DBF love og bestemmelser.
§ 4 – Optagelse af medlemmer:
Som aktiv eller passivt medlem af klubben, kan bestyrelsen optage enhver, som bestyrelsen finder egnet.
§ 5 – Spilledragt:
Ved enhver deltagelse i JBU og DBwF holdturneringer, samt de af union og forbundet godkendte stævner, skal der spilles i godkendt spilledragter.
Alle spillerne skal bære ens spilledragt.
§ 6 – Kontingent:
Foreningens kontingent fastsættes for et år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Kontingent opkræves månedsvis forud for de aktive medlemmer. For de passive opkræves kontingentet helgårsvis forud.
Æresmedlemmer er kontingentfri.
§ 7 – Udmeldelse – Eksklusion:
Til gyldig udmeldelse kræves, at den sker skriftlig til klubben med mindst 14 dages varsel, og at det pågældende medlem har betalt sit kontingent frem til den dag, hvorfra udmeldelsen har sin virkning.
Medlemmet har krav på en skriftlig bekræftelse.
Når et medlem er i kontingentrestance udover 3 mdr. skal bestyrelsen med mindst 8 dages varsel skriftligt ekskluderer vedkommende.
Ingen, der er udelukket på grund af restance, kan optages på ny som medlem af klubben, før vedkommende har betalt sin gæld til klubben.
Endvidere kan bestyrelsen ekskludere et medlem, når særlige forhold giver anledning hertil. Bestyrelsens beslutning herom kræver dog, at mindst et flertal af bestyrelsens medlemmer har stemt for eksklusionen.
Bestyrelsesbeslutning om eksklusion kan ankes på en generalforsamling.
§ 8 – Ordinær generalforsamling:
Generalforsamlingen har med de indskrænkninger, som disse vedtægter foreskriver, den højeste myndighed i alle klubbens anliggender. Den ordinære generalforsamling, der afholdes hvert år i MAJ måned, indkaldes med mindst 3 ugers varsel, ved skriftlig meddelelse til medlemmerne, eller ved meddelelse på klubbens hjemmeside.
Forslag der ønskes forelagt generalforsamlingen til vedtagelse, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse.
Stemmeret har alle aktive medlemmer over 16 år. Der har været medlem af klubben i de sidste 3 måneder før generalforsamlingens afholdelse, og som ikke er i kontingentrestance.
Stemmeret kan kun udøves ved personligt fremmøde.
Dagsorden ifølge lovene.
§ 9 – Dagsorden:
1. Valg af dirigent.
2. Bestyrelsens beretning for det forløbne år.
3. Forelæggelse af regnskab for det forløbne år til godkendelse, samt budget for det kommende år
4. Fastsættelse af kontingent.
5. Behandling af eventuelt indkomne forslag.
6. Valg af bestyrelse: Se under § 12.
7. Valg af 1. Suppleant til bestyrelsen.
8. Valg af revisor og 1. Revisor suppleant
9. Valg af udvalg.
10. Eventuelt.
§ 10 – Generalforsamlingens ledelse m.v.:
Generalforsamlingen vælger sin dirigent, der ikke må være medlem af bestyrelsen, til at lede mødet. Generalforsamlingens beslutninger træffes ved simpelt flertal. Dirigenten bestemmer afstemningsmetoden, dog skal begæring fra et stemmeberettiget medlem af forsamlingen – om skriftlig afstemning – foregå skriftlig.
Dirigent: Det første punkt på dagsordenen er valg af dirigent. Dette punkt ledes af bestyrelsens formand der på bestyrelsens vegne fremsætter forslag til en dirigent.
Det kan være et medlem eller en person udenfor medlemmernes kreds.
§ 11 – Ekstraordinær generalforsamling:
Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes, Når mindst 2/3 stemmeberettigede medlemmer skriftligt stiller krav herom. I sidstnævnte tilfælde skal generalforsamlingen afholdes senest 1. Måned efter, at begæringen er fremsat overfor bestyrelsen med oplysning om det emne, der ønskes behandlet.
Om indkaldelsesmåde og udsendelse af dagsorden gælder bestemmelserne i § 8 stk. 2.
§ 12 – Bestyrelsen:
Bestyrelsen er klubbens daglige ledelse, og repræsenterer klubben i alle forhold. De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter klubben i henhold til lovene. Bestyrelsen består af:
1. Formand
2. Kasserer (næstformand)
3. Sekretær.
4. Seniorleder.
5. Medlem.
Bestyrelsen vælges for 1 – 2 år ad gangen på den ordinære generalforsamling.
A. Formand og sekretær – lige år.
B. Kasserer og medlem – ulige år.
C. Seniorleder hvert år.
Genvalg kan finde sted.
§ 13 Tegningsret:
Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.
Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, når mindst 3/5 af dens medlemmer og heriblandt
formanden eller næstformanden er til stede.
Klubben tegnes af formanden.
I formandens forfald indtræder næstformanden i hans sted.
Ved særlige økonomiske dispositioner kræves underskrift af såvel formanden som næstformanden
I alle sager, der angår køb salg eller pantsætning af fast ejendom
eller løsøre, tegnes klubben af formanden og næstformanden i forening.
§ 14 – Regnskab:
Klubbens regnskabsår er 1.4 til 31.3.
Driftsregnskab og status forelægges den ordinære generalforsamling til godkendelse, og skal være forsynet med revisors påtegning.
Regnskabet kan tilgå revisor og medlemmerne sammen med indkaldelse til generalforsamling.
§ 15 – Faste udvalg:
Generalforsamlingen vælger hvert år følgende udvalg:
Festudvalg bestående af 3 medlemmer plus 1 suppleant.
Sponsorudvalg 2 medlemmer.
§ 16 – Andre udvalg:
Til løsning af særlige opgaver kan generalforsamlingen eller bestyrelsen nedsætte de fornødne udvalg.
§ 17 – Vedtægtsændringer:
Forandringer af vedtægter kan ske på enhver generalforsamling.
§ 18 – Foreningens opløsning.
1. Klubben kan kun opløses, når mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede på to af hinanden følgende generalforsamlinger med mindst en måneds mellemrum går ind for opløsningen.
2. Hvad klubben i tilfælde af opløsning måtte eje realiseres,
3. Klubbens bestyrelse og generalforsamling, bestemmer hvad en eventuelt formue skal anvendes til.
B.R / F.C. 2021.